tiistai 6. helmikuuta 2018

Herra ja moukka -tehtävä

Teen Herra ja moukka kirjaan 
liittyen kirjallisuusdiplomin 
tehtävän numero kuusi.
Siinä tehdään monologi eli 
yksinpuhelu kirjan henkilöstä.

Minä kirjoitan monologin Herra ja moukka
eli mitä kylvää, sitä korjaa -sarjakuvasta. 
Kirjoitan monologin Mustisen 
Aapelin näkökulmasta.

On se hyvä, että minä sain tilalleni
vuokramiehen, joka hoitaa siitä
minun poissa ollessani.
Minun ei tarvitse tehdä siellä mitään, jos 
kaikki menee niin kuin olen suunnitellut. 

(Vuoden myöhemmin) 

On se kumma kun minun kaikki
omenapuuni ovat kuolleet, eikä 
mitään pihan kasveistani ole hoidettu. 
Missä se kiviaitakin on, joka on luvattu
rakentaa. Nyt saa Kärkiäinen lähteä
täältä tilalta, jos ei osaa edes töitä tehdä.
Täytyy alkaa hankkimaan uusi vuokralainen
hänen tilalleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti